Thursday, July 14, 2005

Islam: Agama yang mencintai Damai




Menurut Perdana Menteri Austria, Heinz Fischer, Islam bukan musuh bagi negara barat. Untuk membaca sepenuhnya cerita ini sila klik ke laman ini.

Antara kata - katanya, beliau menyebut;

"Islam is not an enemy of the West, but the real enemies are a bunch of fanatics who should be isolated,"

Walau bagaimana pun, ada pihak - pihak tertentu masih cuba meletakkan Islam sebagai satu unsur keganasan dan menjadikan Agama Islam dan umatnya sebagai "kambing Hitam." Hal ini di akui sendiri oleh Ketua Agama Kristian Church of England, Rowan William. Perkataan Jihad di sensasi dan disalaha erti kan oleh sesetengah pihak. (untuk penjelasan erti Jihad, sila ke laman berikut, ianya juga boleh diakses di laman ini.)

Belum pun terbukti, kejadian pengeboman di Kota London itu hasil "buah tangan" umat Islam, empat buat masjid telah diserang di UK termasuk Masjid Al Madina Jamia di Leeds.

Selain di UK, sebuah lagi masjid di bakar di Indiana, US. Pihak Council on America - Islamic Relation telah meminta pihak FBI menyiasat pekara ini.

Related News

1. Mosques in UK, US, New Zealand Attacked

2. American Mosques Asked to Step Up Safety Measures

Related Link

http://www.load-islam.com/Introducing_Islam

No comments:

Mark Pissone of Cassaholm Confidential FC Diary (Part 5)

 October 22, 2013 - The Goalless Tango, Oldkamps Outlaw Standoff, and Dr. Cassa's Cryptic Satisfaction! Dear Diary, In the ever-unpredic...